An Entity of Type: company, from Named Graph: http://dbpedia.org, within Data Space: dbpedia.org

• European Market Coupling Company, EMCC oder emcc, bietet Engpassmanagement auf grenzüberschreitenden Hochspannungsleitungen im Bereich der Transportnetzebene. EMCC betreibt dafür eine Art der Marktkopplung, das Tight Volume Coupling. Es war ein Gemeinschaftsunternehmen der folgenden Übertragungsnetzbetreiber und Strombörsen in Nord-West Europa: Energinet.dk, TenneT TSO, 50Hertz Transmission, European Energy Exchange und . EMCC wurde im August 2008 in Hamburg gegründet. (de)
  • European Market Coupling Company, EMCC or emcc, is a provider of congestion management services for cross-border electrical interconnectors. This is done by means of market coupling, in particular tight volume coupling. EMCC is a joint venture of the following transmission system operators (TSOs) and electricity exchanges (PXs) in North-Western Europe: Energinet.dk, TenneT TSO GmbH, 50Hertz Transmission GmbH, European Energy Exchange AG, Nord Pool Spot AS. It was established in Hamburg, Germany, in August 2008. (en)
dbo:thumbnail
dbp:date
  • November 2017 (en)
dbp:reason
  • EMCC was dissolved around 2014 and superseded by NWE (en)
gold:hypernym
  • European Market Coupling Company (de)
  • European Market Coupling Company (en)
foaf:depiction
is dbo:wikiPageDisambiguates of