An Entity of Type: aircraft, from Named Graph: http://dbpedia.org, within Data Space: dbpedia.org

• الحزبيون اليهود هم مقاتلون في قوات عسكرية غير نظامية شاركوا في حركة المقاومة اليهودية ضد ألمانيا النازية وحلفائها خلال الحرب العالمية الثانية. جرى توجيه عدد من الجماعات اليهودية الحزبية في جميع أنحاء أوروبا التي احتلتها النازية، وتألف بعضها من عدد قليل من الفارين من الأحياء أو معسكرات الاعتقال اليهودية، في حين تألف عدد أعضاء مجموعات أخرى، كحزبيو بيلسكي، من مئات الأشخاص وضمت نساء وأطفالًا. كانت هذه الجماعات أكثر عددًا في أوروبا الشرقية، ولكنها تواجدت كذلك في فرنسا وبلجيكا المحتلتين، حيث عملت مع المقاومة المحلية. انضم العديد من المقاتلين اليهود في الحركات الحزبية الأخرى في دول محتلة أخرى. تراوح عدد الحزبيين اليهودي بين 20,000 و30,000. (ar)
  • Jewish partisans were fighters in irregular military groups participating in the Jewish resistance movement against Nazi Germany and its collaborators during World War II. A number of Jewish partisan groups operated across Nazi-occupied Europe, some made up of a few escapees from the Jewish ghettos or concentration camps, while others, such as Bielski partisans, numbered in the hundreds and included women and children. They were most numerous in Eastern Europe, but groups also existed in occupied France and Belgium, where they worked with the local resistance. Many individual Jewish fighters took part in the other partisan movements in other occupied countries. In total, the Jewish partisans numbered between 20,000 and 30,000. (en)
  • Les Partisans juifs étaient des combattants dans des groupes d'une armée irrégulière participant à la résistance juive contre les Nazis allemands et leurs collaborateurs pendant la Seconde Guerre mondiale. (fr)
  • Los judíos partisanos fueron grupos de tropas irregulares que participaron en el movimiento de resistencia judía contra la Alemania nazi y sus colaboradores durante la Segunda Guerra Mundial. Varios grupos de judíos partisanos operaban a lo largo de toda la Europa ocupada, algunos de los cuales estaban conformados por los huidos de distintos guetos o campos de concentración, mientras que otros, como los partisanos de Bielski, sumaban cientos e incluían a mujeres y niños. Eran más numerosos en la Europa del Este, aunque también existieron grupos en la Francia ocupada y en Bélgica, donde operaron junto con los movimientos de resistencia locales.​ Muchos combatientes judíos participaron asimismo en diversos movimientos partisanos en otros países ocupados. En total, los judíos partisanos sumaban entre 20 000 a 30 000 individuos.​ (es)
  • Pemberontak Yahudi adalah pejuang dalam kelompok dalam melawan Jerman dan para kolaboratornya pada Perang Dunia II. Sejumlah kelompok pemberontak Yahudi beroperasi di wilayah Eropa yang diduduki Nazi, beberapa diantaranya berasal dari orang yang kabur dari ghetto Yahudi atau kamp konsentrasi, sementara yang lain, seperti , berjumlah ratusan dan meliputi wanita dan anak-anak. Sebagian besar dari mereka berasal dari Eropa Timur, namun terdapat juga kelompok di Prancis dn Belgia, dimana mereka bekerjasama dengan pemberontak lokal. Sebagian besar pejuang Yahudi ikut serta dalam gerakan pemberontak lainnya di negara-negara lainnya yang diduduki. Secara keseluruhan, para pemberontka Yahudi berjumlah antara 20.000 dan 30.000. (in)
  • Os Partisans judeus participaram do movimento de resistência judaica contra a Alemanha nazista e seus colaboradores durante a Segunda Guerra Mundial. Eles lutaram militarmente em grupos nas florestas. (pt)
  • Еврейские партизаны — бойцы нерегулярных вооружённых сил, участвующих в движении сопротивления против нацистской Германии и её союзников во время Второй мировой войны. Ряд еврейских партизанских групп, работающих по всей оккупированной нацистами Европе, некоторые из них беглецы из еврейских гетто или концентрационных лагерей, другие, такие как Бельские, исчислялись сотнями, включая женщин и детей. Еврейские партизаны были наиболее многочисленны в Восточной Европе, но группы также существовали в оккупированной Франции и Бельгии, где они сотрудничали с местным движением сопротивления. Многие отдельные еврейские бойцы участвовали в других партизанских движениях в других оккупированных странах. В целом, количество еврейских партизан составляло от 20 000 до 30 000 человек. (ru)
  • 1118205018 (xsd:integer)
dbp:date
  • 2011-07-19 (xsd:date)
  • June 2018 (en)
  • May 2018 (en)
dbp:reason
  • book review . Furthermore the book itself is from a questionable/biased author for this topic area, who has faced much criticism for this work (en)
  • what the heck does "clarify teens" mean? Sounds like a bad Google translate. (en)
dbp:url
gold:hypernym
  • Los judíos partisanos fueron grupos de tropas irregulares que participaron en el movimiento de resistencia judía contra la Alemania nazi y sus colaboradores durante la Segunda Guerra Mundial. Varios grupos de judíos partisanos operaban a lo largo de toda la Europa ocupada, algunos de los cuales estaban conformados por los huidos de distintos guetos o campos de concentración, mientras que otros, como los partisanos de Bielski, sumaban cientos e incluían a mujeres y niños. Eran más numerosos en la Europa del Este, aunque también existieron grupos en la Francia ocupada y en Bélgica, donde operaron junto con los movimientos de resistencia locales.​ Muchos combatientes judíos participaron asimismo en diversos movimientos partisanos en otros países ocupados. En total, los judíos partisanos sumab (es)
  • Jewish partisans (en)
  • الحزبيون اليهود (ar)
  • Judíos partisanos (es)
  • Pemberontak Yahudi (in)
  • Partisans juifs (fr)
  • Partisans judeus (pt)
  • Еврейские партизаны (ru)
rdfs:seeAlso
is rdfs:seeAlso of